کتاب نگرشی نو به غذا

معرفی کتاب نگرشی نو به غذا

كتاب نگرشی نو به غذا ؛ بیش از صد پزشك در مورد گیاهخواری كامل (وگانیسم) چه می‌گویند؟ ، كتابی سراسر از تجربه‌هاست. نویسندگان كتاب، امی لی گودمن و شوشانا كسل،  با مطالعات و مصاحبه‌های مختلفی كه با برترین متخصصان در سراسر جهان داشته‌اند، به صورت علمی نشان می‌دهند كه گیاهخواری و وگانیسم كلید زندگی سالم است. تمركز اصلی كتاب بر بهبود سلامتی و از بین بردن بیماری‌ها بر پایه این نوع سبك تغذیه‌ای است. علاوه بر آگاهی دادن به عموم مردم در این خصوص، هدف دیگر نویسندگان آگاهی دادن به پزشكان به خصوص در شهرهای كوچك در مورد اهمیت تغذیه گیاهخواری است.

جذابیت اصلی كتاب بیان كردن اطلاعاتی كاربردی و نه صرفاً تئوری در این خصوص است و در سراسر آن شما می‌توانید به صورتی واقعی از تاثیر گیاهخواری بر سلامت افراد مختلف آگاه شوید.

ردپای تجربیات نویسندگان در كتاب نگرشی نو به غذا

دلایل نوشتن این كتاب توسط نویسندگان آن نیز جالب توجه است. كتاب با داستان‌های نویسندگان و تجربیات آن‌ها در خصوص دلیل روی آوردنشان به تغذیه سالم گیاهی شروع می‌شود. خواهر امی لی گودمن، یكی از نویسندگان كتاب،  در سن 9 سالگی به بیماری آرتریت روماتوئید ناتوان‌كننده نوجوانان مبتلا شد و پس از روی آوردن به حذف لبنیات از رژیم غذایی خود، توانست بیماری خود را درمان كند. این موضوع باعث شد كه تمام خانواده او رژیم غذایی گیاهی را  اولویت خود قرار دهند. در حال حاضر امی لی، یكی از بنیانگذاران شركت غذایی گیاهی Zibble در آمریكاست.

مادر دیگر نویسنده كتاب، شوشانا كسل، هم برای بهبود بینایی خود و اصلاح آن بجای درمان جراحی، یك رژیم غذایی وگان را در برنامه خود قرار داد و به این شكل توانست بینایی خود را اصلاح كند. جالب است بدانید تخصص اصلی شوشانا كسل، امور مالی است اما او بر پایه تجربیات خود، رژیم غذایی گیاهی را پایه اصلی زندگی‌اش كرده است. 

این دو نویسنده، در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی بسیاری در خصوص گیاهخواری و تغذیه سالم در آمریكا شركت كرده‌اند. همچنین تعداد قابل توجهی مصاحبه با پزشكان و دانشمندان برجسته در خصوص اینكه چگونه انتخاب‌های غذایی ما با سلامتی و بحران‌های زیست محیطی ارتباط دارد، انجام داده‌اند. مواردی كه بخش اصلی كتاب نگرشی نو به غذا را تشكیل می‌دهد. 

كتاب نگرشی نو به غذا و دیدگاه 100 پزشك

كتاب نگرشی نو به غذا و دیدگاه 100 پزشك

در این كتاب با تكیه بر نظرات 100 پزشك متخصص شناخته شده و ورزشكار نخبه از سراسر جهان، راه‌حل‌هایی ساده برای داشتن بدنی سالم، قوی ارائه می‌شود.راه‌حل‌هایی بر پایه كاهش مصرف گوشت و توجه به گیاهخواری. طبق نظرات ارائه شده در كتاب نگرشی نو به غذا علی‌رغم اینكه در دید عموم مردم، گوشت و لبنیات یكی از پایه‌های سلامتی است؛ روی آوردن به مصرف گیاهان و رژیم غذایی طبیعی را جایگزین مهم این نحوه مصرف مواد غذایی برای انسان بیان می‌كند.

تجربیات موجود در این كتاب نشان می‌دهد كه چگونه می‌توان با در پیش گرفتن مصرف مواد غذایی طبیعی از بیماری قلبی و دیابت جلوگیری كرد، زندگی بدون درد و دور از مشكلات ناشی از بیماری آرتریت داشت و حتی از آلزایمر و ابتلا به سرطان پیشگیری نمود. آنچه می‌خوانید توجه دادن به مصرف محصولات حیوانی به عنوان عامل اصلی بیماری‌هاست و در این كتاب ثابت شده است كه به طور قطع یك رژیم غذایی گیاهی قدرت معكوس كردن روند بیماری‌ها و پیشگیری از مشكلات سلامتی در دنیای امروزی را دارد. نظرات پزشكان نیز تأیید می‌كند كه انتخاب نوع غذای مصرفی رابطه مستقیم با سلامتی و شادابی ما دارد.

نكته جالب توجه، تجربیات ورزشكاران حرفه‌ای كتاب نگرشی نو به غذا است كه دستیابی به اوج عملكرد خود را پیروی از رژیم گیاهخواری و دوری از مصرف گوشت و لبنیات بیان می‌كنند.  

این تجربیات نشان می‌دهد كه تغییر آنچه می‌خوریم این قدرت را دارد كه زندگی ما را نیز تغییر دهد و این موضوع با تكیه به رژیم غذایی گیاهخواری قابل دسترس است. به عبارتی همه چیز با شجاعت تجدید نظر در مورد غذا شروع می‌شود.

كتاب نگرشی نو به غذا و دیدگاه 100 پزشك

 سرفصل‌های اصلی كتاب نگرشی نو به غذا

كتاب نگرشی نو به غذا، به صورت دسته‌بندی شده شامل 100 مقاله مختلف در موضوعات مختلف سلامتی و تغذیه است. فصل‌های ابتدایی در مورد مشكلات سیستم پزشكی امروز و رژیم غذایی مردم آمریكا صحبت می‌كند. در فصل‌های دیگر هم  به نقش تغذیه گیاهی در موضوعات خاصی مثل تغذیه ورزشكاران، مشكلات و بیماری‌های مردان و زنان، اختلالات گوارشی، چگونگی ساختن مفاصل قوی  و پیشگیری از سرطان می‌پردازد. با اطلاعات موجود در این كتاب می‌آموزید كه چگونه از گرفتار شدن در دام بیماری‌های مختلف با استفاده از سبك تغذیه‌ای گیاهخواری جلوگیری كنید و یا اینكه روند بیماری را معكوس كرده و سلامت خود را بازیابی  نمایید.

نگاهی به سرفصل‌های اصلی كتاب، راهنمای خوبی برای علاقمندان در تهیه آن است:

مقدمه: بنای این نبوده كه ما بیمار باشیم

فصل اول: بیماری‌ها شرایط عادی جدید هستند!

فصل دوم: چه چیز در دانشكده‌های پزشكی فراموش شده است

فصل سوم: گذری بر بدن ما

فصل چهارم: ورزشكارانی كه از گیاهان قدرت گرفتند

فصل پنجم: درمان موقتی چاره التهاب نیست

فصل ششم: یك مشكل قلبی

فصل هفتم: فقط آقایان بخوانند

فصل هشتم: دیابت، تو مرا گمراه می‌كنی

 سرفصل‌های اصلی كتاب نگرشی نو به غذا

فصل نهم: سرطان گرانمایه

فصل دهم: خطرات مصرف لبنیات

فصل یازدهم: استخوان‌های محكم، مفاصل قدرتمند

فصل دوازدهم: زندگی بر وفق مراد با دستگاه گوارشی سالم

فصل سیزدهم: فقط بانوان بخوانند

فصل چهاردهم: تغذیه درست كودكان

فصل پانزدهم: انسان‌های فرآوری شده

فصل شانزدهم: از شر برنامه‌های غذایی راحت شوید

فصل هفدهم:راه‌های جلوگیری از پیری پوست

فصل هجدهم:آلزایمر را فراموش كن

فصل نوزدهم: فكر نكن، فقط بخور

فصل بیستم: آینده ما

در صورت تمایل به اطلاع از زیر فصل‌های كتاب می‌توانید فایل موجود در این لینك را دانلود كنید. 

كتاب نگرشی نو به غذا را از كجا تهیه كنم؟

این كتاب برای كلیه گیاهخواران و علاقمندان به این نوع سبك تغذیه‌ای كه به دنبال درمان بیماری‌های خود به این روش هستند و همچنین كسانی كه بدنبال انگیزه لازم برای روی آوردن به گیاهخواری هستند، انتخاب بسیار خوبی می‌باشد. در حال حاضر چاپ اول این كتاب توسط فاطمه ندیم در سال 1400 و در 582 صفحه، قطع وزیری ترجمه شده و انتشارات فرهنگ نور آنرا منتشر كرده است. پیش از این كتاب‌های دیگری در زمینه سبك تغذیه گیاهخواری با ترجمه خانم ندیم مثل  “خود درمانی كولیت و كرون” و كتاب “گوارش بهینه”  ترجمه شده است و ایشان مترجم شناخته‌شده‌ای در این زمینه هستند.  این كتاب در حال حاضر در كتابفروشی‌ها قابل دسترسی است.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
preloader