گوارش بهینه

معرفی کتاب گوارش بهینه نوشته دکتر دیوید کلاین

بدن هوشمند ما كه تك تك سلول‌هایش به طور طبیعی اعمال حیاتی را روزانه به انجام می‌رسانند، برای كاركرد درست تنها نیاز به تغذیه‌ای سالم و طبیعی دارند. گوارش بهینه، تغذیه‌ای است از دل طبیعت و بدور از خوردن پروتئین‌های حیوانی كه ناشی از اجساد جانداران هستند و یا بدور از هر گونه فرآوری ثانویه بر مواد غذایی. كتاب گوارش بهینه  با نام كامل “گوارش بهینه و تغذیه درست برای سم‌زدایی؛ قلیایی شدن بدن؛ شفای كامل؛ هضم آسان؛ تندرستی و طراوت بدن“، با این نگاه به سراغ خام گیاهخواری به عنوان پشتیبان طبیعی بدن برای كاركرد مناسب آن با محوریت هضم و گوارش آسان می‌رود.

كتابی كه به نویسندگی دكتر دیوید كلاین و همكاران او دكترتی سی فرای و دكتر هربرت م. شلتون و مارتی فرای با ترجمه فاطمه ندیم  در 192 صفحه در سال 1396 توسط انتشارات آوای آرامش منتشر شده است.

كتاب گوارش بهینه ، كتابی بر پایه خام گیاهخواری

در این كتاب با تاكید بر رژیم خام گیاهخواری به عنوان طبیعی‌ترین نوع تغذیه كه حمایت‌كننده عملكرد درست سلول‌های بدن است، مطالب مفیدی در زمینه مواد غذایی نیروبخش، تركیب درست غذاها، دلیل اصلی سوء هاضمه اسیدی و …ارایه شده است. در یادداشت دكتر حسین‌زاده تبریزی، محقق و نویسنده كتاب‌های تغذیه طبیعی، بر این كتاب می‌خوانیم: “پیام كتاب گوارش بهینه این است كه فرزند راستین مادر طبیعت باشید و به او اعتماد كنید. زیرا مادر طبیعت بهترین غذاهای مورد نیاز سلول‌های شما را ساخته و در دسترس قرار داده است.

در نتیجه شما می‌توانید با مصرف غذاهای طبیعی سالم زندگی كنید”. از نظر ایشان خام گیاهخواری به عنوان راهكار زندگی سالم، به این موضوع اشاره دارد كه تنها درمانگر بدن انسان خودِ انسان است و با تغذیه طبیعی و منع مصرف مواد حیوانی، ما می‌توانیم عملكرد بهینه بدن خود را در طبیعی‌ترین حالت ممكن فراهم كنیم.

كتاب گوارش بهینه ، كتابی بر پایه خام گیاهخواری

نكته‌ای از كتاب گوارش بهینه : به هوشمندی بدن احترام بگذاریم

خانم دكتر زرین آذر، متخصص بیماری‌های دستگاه‌های گوارش، نیز پیش گفتاری جالب توجه برای این كتاب دارد. به گفته وی سلول‌های بدن هوشمند هستند و كلیه اعمال حیاتی آن از تنفس تا هضم و گوارش غذا به صورت خود به خودی و بدون دخالت آگاهانه انجام می‌گیرد، بنابراین بدن خود می‌تواند نسبت به پاكسازی خود از سموم اقدام كند؛ البته تنها در صورتی‌كه شرایط طبیعی و لازم برای حركت و عملكرد صحیح آنرا فراهم كنید. بر این اساس خام گیاهخواری مواد غذایی را در طبیعی‌ترین و قابل استفاده ترین شكل خود برای بدن فراهم می‌كند.

روش تغذیه‌ای كه بدن را با سموم مختلف آلوده نمی‌كند و غذای انسان را در آسان‌ترین حالت برای هضم و جذب از طریق گوارشی سالم در اختیار قرار می‌دهد. این نوع تغذیه به نوعی پشتیبان اعمال حیاتی بدن است؛ هر چند یك روش درمان نیست بلكه با توجه به هوشمندی بدن، با فراهم كردن طبیعی‌ترین روش تغذیه‌ای، پشتوانه فعالیت‌های بدن و پیشگیری كننده ایجاد بیماری است. در این كتاب به نكته جالبی هم اشاره می‌شود با این موضوع كه ما به طور حتم در گوارش غذاهایی كه مصرف می‌كنیم محدودیت‌هایی داریم.

پس وقتی به اشتباه غذایی را انتخاب می‌كنیم یا روش خوردن ما اشتباه است، باكتری‌های موجود در معده به درستی مواد مغذی را تجزیه نمی‌كنند. این موضوع باعث باعث اختلال در جذب و آلوده شدن بدن با مواد بیماری‌زا می‌شود به نوعی كه حتی می‌تواند خستگی و تخریب عملكرد ذهن را به دنبال داشته باشد. این موضوع یعنی اختلال در هوشمندی و عملكرد درست بدن.

نكته‌ای از كتاب گوارش بهینه : به هوشمندی بدن احترام بگذاریم

نگاهی به سرفصل‌های كتاب گوارش بهینه

این كتاب در 4 فصل، بر این اساس شكل گرفته كه علت بیماری‌ها در اثر مصرف تركیب غلط غذایی و مصرف نامناسب است. به خصوص به شما می‌آموزد كه چگونه با روش طبیعی و تركیب درست تغذیه‌ای گوارش سالمی داشته باشیم. به عبارتی برای سلامتی و تندرستی لازم است مواد غذایی را انتخاب كنیم كه طبیعی باشند تا هضم و جذب آن‌ها ساده بوده و بدن بتواند خود را به درستی تغذیه كند. همچنین در این كتاب با طرز تهیه چندین غذاهای مختلف خام‌گیاهخواری و برنامه غذایی پیشنهادی تغذیه‌سالم در طول هفته آشنا می‌شوید.


با بررسی عناوین فصل‌های كتاب می‌توانید تا حد زیادی با آنچه در كتاب می‌گذرد، آشنا شوید:

فصل اول: نمودار تركیب غذاها با زیر بخش‌هایی مانند گوارش آسان و تندرستی وافر، تركیب غذاها به بیان ساده‌تر، طبقه بندی غذاها، ضرورت تركیب درست غذاها، هدف گوارش بهینه است.

فصل دوم: ویژگی‌های مغزها، میوه‌ها، سبزیجات با زیر بخش‌هایی مانند تركیب مغزها با میوه‌های شیرین، چگونه گوجه را با غذایمان تركیب كنیم؟، نكات تركیب كاهو، ترتیب خوردن میوه‌ها، چطور ارزش غذایی بیشتری از خوراك خود دریافت كنیم؟  

فصل سوم: دستور تهیه غذاها با زیربخش‌هایی مانند آماده كردن غذاها و منوها با رعایت اصول تركیب غذاها 

نگاهی به سرفصل‌های كتاب گوارش بهینه

فصل چهارم:

آموزه‌های مهم با زیر بخش‌هایی مانند پرسش‌هایی در مورد سلامتی، دلیل اصلی سوء هاضمه اسیدی، چگونه بر شرایط اسیدی در بدنم چیره شوم؟، اصول تشخیص برنامه غذایی برای انسان، پنج نكته برای وعده‌های با میوه شیرین، انسان‌ها و میوه‌ها: “موجودات همزیست” ،  دوازده دلیل پرخوری و روش‌های غلبه بر آن، در شروع تغذیه طبیعی چطور بر مشكلات گوارشی چیره شویم؟  و…  

كتاب گوارش بهینه را از كجا تهیه كنم؟

این كتاب را نه تنها برای  افراد علاقمند به خام گیاهخواری بلكه برای همه كسانی كه تركیب درست غذایی و اثر آن بر گوارش و همچنین چگونه مصرف كردن آن‌ها برایشان جالب است توصیه می‌كنیم. اگر نتوانستید نسخه چاپی این كتاب را تهیه كنید، می‌توانید از طریق اپلیكیشن كتابچین، نسخه الكترونیك آن را خریداری نمایید. 

منبع:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
preloader