کتاب خود درمانی کولیت و کرون

معرفی کتاب خود درمانی کولیت و کرون نوشته دیوید کلاین

کتاب خود درمانی کولیت و کرون، از كتاب‌های خود درمانی طبیعی در جهان است كه به نحوه درمان التهاب روده در بدن به صورت غیر شیمیایی و بر اساس علم تندرستی می‌پردازد. نویسنده اعتقاد دارد كه هر نوع التهاب در بدن نتیجه واكنش بدن به تجمع و میزان حجم بالای مواد سمی غذاها در خون، بافت‌ها و روده است و  می‌توان با برنامه غذایی مناسب و سیستم هوشمند سلولی یا به عبارتی خود درمانی بدن آنرا بهبود داد. در نتیجه هر گونه تغییر سبك تغذیه‌ای و روی آوردن به مواد طبیعی قدم بزرگی در جهت درمان و جلوگیری از ابتلا به این التهابات می‌باشد. نگاهی خلاصه داریم به این كتاب.

کتاب خود درمانی کولیت و کرون، تجربه واقعی نویسنده

توصیه می‌شود قبل از خواندن این كتاب، سه كتاب معروف دیگر با موضوع خام گیاهخواری یعنی كتاب “زمین، زمان انسان، نوشته مزدافر مؤمنی” ، “كتاب خام خواری مرحوم درآوانسیان” و كتاب “سرطان دیگر مرا نمی‌شناسد” را مطالعه كنید. كتاب خود درمانی كولیت و كرون، تكمیل كننده این سه كتاب و راهنمای مؤثر دیگری برای حركت به سمت درمان طبیعی بیماری‌ها با محوریت اختلال التهابی روده با استفاده از مصرف مواد غذایی گیاهی است. 

این كتاب نقطه اوج تجربیات نویسنده، دكتر دیوید كلاین، در زمینه تندرستی و سلامتی طبیعی است. وی دارای دكترای طبیعت درمانی از آمریكاست و به صورت خاص تجربیاتش در زمینه درمان بیماری كولیت پیشرفته خود در سال 1984 میلادی و همچنین تجربه درمان بیش از هزاران بیمار مبتلا به كولیت و كرون در ایران و آلمان كه از سال 1993 برای درمان به او مراجعه كرده‌اند، را در آن ارائه نموده است. درمان‌هایی كه برنامه غذایی گیاهی و طبیعی، ورزش و خود مراقبتی اجزای اصلی آن می‌باشد.‌ كتاب توسط 4 پزشك و یك متخصص بیماری‌های گوارش در سطح بین‌المللی تأیید شده است.

نویسنده تجربیاتش در زمینه درمان بیماری كولیت پیشرفته خود در سال 1984 میلادی و همچنین تجربه درمان بیش از هزاران بیمار مبتلا به كولیت و كرون در ایران و آلمان كه از سال 1993 برای درمان به او مراجعه كرده‌اند، را در كتاب خود درمانی ارائه نموده است.

کتاب خود درمانی کولیت و کرون و مراقبت از مغز دوم بدن

اگر بخواهیم با بیماری كولیت و كرون آشنا شویم به یكی از مهم‌ترین عضوهای بدن بر می‌خوریم؛ روده بزرگ. این عضو كه طبق نظر متخصصان گوارش مغز دوم بدن است، در سلامتی ما نقش مهمی دارد. هر گونه استرس و تغذیه نامناسب می‌تواند علائم ناخوشایندی را در روده ایجاد كند و در نتیجه آن جذب غذا به خوبی اتفاق نیفتد. اهمیت روده به حدی است كه حتی باور دارند كه عدم جذب مناسب از طریق روده عامل اصلی پیری است، زیرا وقتی غذا به خوبی در بدن جذب نشود،  نتیجه آن چین و چروك پوست، آسیب به استخوان و دندان و ضعیف شدن حافظه می‌باشد.

حتی جالب است بدانید، شبكه عصبی موجود در روده بسیار پیچیده است و تنها عضوی از بدن است كه “نیاز به مغز مختص خود دارد”!  این یعنی عملكردی كاملاً مستقل از سیستم عصبی مركزی بدن. پس بیمار شدن این عضو یعنی صدمات جدی به سلامت بدن.كتاب درمان كولیت و كرون با توجه به اهمیت روده در بدن، نشان می‌دهد كه سبك نادرست زندگی و تغذیه غیر طبیعی عامل اصلی بیماری‌های روده هستند. بر اساس تجربیات نویسنده راه شفا در این خصوص استفاده از یك برنامه درمانی بر اساس اصول واقعی علم تندرستی است، علم سالم زندگی كردن با پیروی از تغذیه طبیعی.

کتاب خود درمانی کولیت و کرون، مرهم طبیعی التهابات روده

كتاب با ذكر جزئیات بسیار دقیق، عامل اولیه ایجاد كننده التهاب روده را تغذیه غیر طبیعی، غیر قابل گوارش سمی و اسیدی شدن بدن می‌داند. در حقیقت حجم بالای مواد سمی كه از طریق تغذیه نادرست و غیر طبیعی به بدن وارد می‌شود عامل عدم جذب مناسب در روده و تجمع این مواد سمی در آن می‌شود كه در نتیجه التهاب این عضو را در پی دارد.  پیروی از یك برنامه غذایی بر پایه علم حقیقی تندرستی، به عنوان یك امر رهایی بخش در این بین معرفی می‌شود. 

کتاب خود درمانی کولیت و کرون

كتاب خود درمانی كولیت و كرون راه غلبه و بهبود هر نوع اختلال در سیستم گوارش بدن را تغذیه طبیعی بیان می‌كند. آموزش یك برنامه شفابخش گیاهی و ارائه راهنمای دقیق و جزیی بخش اصلی كتاب را تشكیل می‌دهد. برنامه غذایی كه با حذف تمامی عوامل سمی در تغذیه، طبیعی‌ترین، سالم‌ترین و قابل هضم‌ترین روش را برای جلوگیری از ابتلا به التهابات گوارشی و درمان آن‌ها را ارائه می‌كند. البته برای سم‌زدایی كامل توصیه بر استراحت، خواب بیشتر، تفكر مثبت و ورزش با هدف بازسازی بدن نیز ذكر شده است.

در كل كتاب هیچ داروی شیمیایی برای درمان توصیه نمی‌شود و برنامه‌های ارائه شده  بر پایه هوشمندی بدن و توانایی آن به عنوان یك سازمان خود درمان تنظیم شده است.بخش جالب توجه این كتاب ارائه فهرست غذاهای سمی و غیر قابل هضم است كه باعث التهابات گوارشی و چالش سلامتی بدن می‌شود.

بخش‌های اصلی کتاب خود درمانی کولیت و کرون

كتاب نكات مهمی برای درمان طبیعی بیماری‌های گوارشی و به صورت خاص كولیت و كرون بیان می‌كند. مباحث اصلی را می‌توان در چهار بخش زیر خلاصه كرد:

·        بررسی موارد قابل توجه در رژیم خام گیاهخواری و میوه‌خواری و هوشمندی بدن در درمان بیماری‌ها

·        نكاتی كه بیماران گوارشی در تغذیه خود باید رعایت كنند.

·        ارائه برنامه تغذیه‌ای مناسب و گام به گام برای بیماران گوارشی

·        عوامل مكمل و مهم در موثر بودن تغذیه طبیعی (خواب، آرامش، ورزش،…)

در بخشی از این كتاب می‌خوانیم:

 “ما دارای جسم خود درمان هستیم و برای رنج و عذاب آفریده نشده‌ایم.

ما برای بیماری و ابتلا به روده‌های ملتهب به دنیا نیامده‌ایم. ژن‌های ما باعث ابتلا به بیماری التهاب روده نمی‌شوند.برنامه غذایی ما، سبك زندگی ما و اندیشه‌های ما دلیل بیماری هستند. این‌ها هستند كه باید درست شوند و ما می‌توانیم و باید درمان شویم اگر برنامه شفابخش را به كار ببندیم.”

معرفی كتاب خود درمانی كولیت و كرون نوشته دیوید كلاین

كتاب خود درمانی كولیت و كرون را از كجا تهیه كنم؟

مطالعه این كتاب به عنوان یك راهنمای قدم به قدم درمان بیماری‌های التهابی روده از جمله كولیت و كرون به خصوص برای تمام افرادی كه دچار بیماری‌های روده‌ای و گوارشی توصیه می‌كنیم. البته اگر شما جزو علاقمندان به رژیم‌های طبیعی گیاهخواری، وگان و خام گیاهخواری نیز هستید، خواندن این كتاب دریچه دیگری از مزایای تغذیه سالم را برایتان باز می‌كند.

در حال حاضر چاپ  پنجم كتاب  با ترجمه فاطمه ندیم در سال 1399 و در 404 صفحه توسط انتشارات آوای آرامش در كتابفروشی‌ها در دسترس علاقمندان است.  علاوه بر آن می‌توانید  نسخه الكترونیكی آنرا از اپلیكیشن كتابچین و نسخه صوتی آنرا از اپلیكیشن نوار  تهیه نمایید.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید