همه پیز درباره کتاب بشقاب های انرژی

معرفی کتاب بشقاب های انرژی ؛ 100 رسپی وگان

در کتاب بشقاب های انرژی با تمرکز بر هنر درست کردن وعده‌های غذایی کامل و متعادل که انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، 100 دستور غذای متنوع برای استفاده وگان‌ها و افراد  علاقمند به گیاهخواری ارایه شده است. نویسنده در این کتاب سعی کرده است با ارایه رسپی‌های مختلف، بر پایه درشت مغذی‌ها، چربی‌های سالم، کربوهیدرات و پروتئین یک وعده غذایی مناسب این سبک تغذیه را معرفی کند.

بکارگیری تکنیک‌های ساده، استفاده از مواد تازه به همراه عکس‌های زیبا از ویژگی‌های این کتاب است. ترفندهایی برای آشپزی‌های آخر هفته، ناهار و شام‌های سریع نکات جالب توجهی است که می‌توانید به آن دست پیدا کنید.
برای آشنایی بیشتر با کتاب، به بررسی خلاصه‌ای از بخش‌های مختلف، برخی دستورهای غذایی و نظرات خوانندگان می‌پردازیم.


آشنایی با نویسنده کتاب بشقاب های انرژی


“جنا همشاو” نویسنده آمریکایی کتاب، به عنوان یک متخصص تغذیه و وبلاگ نویس در دنیای مواد غذایی شناخته شده است. دستورالعمل‌های غذایی و مقالات وی در مجلات مختلفی مانند Whole Living، O Magazine، VegNews و … به چاپ رسیده است. او در طول دوره نوجوانی خود از اختلالات تغذیه‌ای رنج می‌برد به همین دلیل تصمیم گرفت در جهت بهبودی، با حذف محصولات و مواد غذایی حیوانی، به سبک تغذیه‌ای گیاهخواری روی آورد.

کتاب بشقاب های انرژی

تعریف جنا از رژیم گیاهخواری فرصتی برای تمرین مهربانی و صلح با خود و دیگران و مقدمه‌ای برای تجربه لذت‌بخش آشپزی است که برای اولین بار در آشپزخانه کوچکش در نیویورک آن‌را کشف کرد.
او خوردن به این سبک را به عنوان منبعی از لذت و شادمانی می‌داند و دستورالعمل‌های ارایه شده در کتاب‌ها و نوشته‌هایش را با این هدف عرضه می‌کند که سلامتی و تندرستی واقعی را، فراتر از آنچه در بشقاب‌های غذای اکثر مردم وجود دارد، می‌توان تجربه کرد. وبلاگ The Full Helping جنا، مجموعه‌ای از تجربیات شخصی و مقالات وی است که در حوزه تغذیه ارایه می‌شود.


آنچه در کتاب بشقاب های انرژی می‌خوانید…


کتاب با صحبت در مورد مواد تشکیل دهنده غذا آغاز می‌شود و با ایده‌هایی به منظور برنامه‌ریزی غذا به پایان می‌رسد. شش بخش اصلی آن دستورالعمل‌های متنوعی در دسته‌بندی‌های مختلف صبحانه، سالاد، سوپ، انواع خورش و نان‌ها تقسیم شده است. از نظر نویسنده، افراد می‌توانند با مواد متنوع، دستورهای مختلفی مطابق ذائقه و میل خود تهیه کنند و این کتاب تنها شروعی برای حرکت در مسیر تغذیه‌ای سالم است.


در کتاب بشقاب های انرژی این تصور غلط که تهیه غذاهای گیاهی گران است، کاملا رد می‌شود. استفاده از رسپی‌های آسان با مواد غذایی که در خانه هر کسی وجود دارد، نقطه اصلی تمرکز کتاب است.  بخش دیگری از کتاب بشقاب های انرژی برنامه‌های غذایی متناسب با هر فصل است و راهنمای مفیدی برای آشپزی‌های خانگی، چه گیاهخوار و چه افراده همه چیز خوار ارایه می‌دهد.

کتاب بشقاب های انرژی


مروری بر چند نوع رسپی گیاهی در کتاب بشقاب های انرژی


شاید شما کنجکاو باشید نمونه‌ای از انواع غذاهای ارائه شده در کتاب بشقاب های انرژی آشنا شوید. پس با هم مروری داریم بر 5 نمونه رسپی خاص این کتاب.
در صفحه 50 طرز تهیه یک نوع کلوچه سبوس‌دار را خواهید دید. بافت و طعم خوشمزه این کلوچه شامل تکه‌های هویج، جو، گردو، کشمش و سیب ، فراموش نشدنی است.


از صفحه 101 دستور تهیه سوپ‌های دلچسب و خلاقانه گیاهی آغاز می‌شود. مواردی مثل سوپ تورتیلا غلیظ و خامه‌ای، سوپ لوبیا سفید و دستور تهیه یک سوپ آفریقایی نمونه‌ای از موارد ارائه شده در این فصل از کتاب بشقاب های انرژی است.
در صفحه 169 با دستور تهیه سالاد نخود آشنا خواهید شد. یک نوع سالاد ویژه گیاهخواران که با موادی مثل پیازچه، نخود و مایونز گیاهی آماده می‌شود و بسیار خوش طعم است.


در صفحه 182 کتاب دستور تهیه برنج قهوه‌ای خامه‌ای نخود فرنگی را می‌بینید؛ یک بشقاب برنج‌ خامه‌ای با کره بادام زمینی و نخود فرنگی که به برنج رنگ، پروتئین و کمی شیرینی می‌دهد.
در صفحه 198 با طرز تهیه برنج سرخ شده با کیمچی آشنا می‌شوید؛ یک رسپی فوق‌العاده مغذی، رنگارنگ، با طعم تند کیمچی.
این  موارد نمونه‌ای از 100 نوع رسپی مختلف موجود در کتاب بشقاب های انرژی است و شما می‌توانید در دسته‌بندی‌های مختلف انواع دستورهای غذایی گیاهی را مشاهده کنید.


نگاهی به نظرات کارشناسان در مورد کتاب بشقاب های انرژی


بررسی نظرات متخصصانی که هر کدام صاحب‌نظر در حوزه نشر هستند می‌تواند راهنمای خوبی برای علاقمندان از جهت اعتبار و مفید بودن محتوای کتاب بشقاب های انرژی باشد.


هایدی سوانسون، نویسنده کتاب هر روز فوق طبیعی: اگر به دنبال دستور العمل‌هایی برای ارتقای سلامتی خود هستید، این کتاب برای شما نوشته شده است. رسپی‌های پر از مواد غذایی سالم، عکس‌های زیبا و تهیه هر چیزی که به راحتی، بدون دردسر قابل آماده‌سازی است.

هایدی سوانسون، نویسنده کتاب هر روز فوق طبیعی: اگر به دنبال دستور العمل‌هایی برای ارتقای سلامتی خود هستید، این کتاب برای شما نوشته شده است. رسپی‌های پر از مواد غذایی سالم، عکس‌های زیبا و تهیه هر چیزی که به راحتی، بدون دردسر قابل آماده‌سازی است.


سارا فورته، نویسنده: شما در این کتاب با تهیه غذاهای گیاهی به روش‌های متفاوت آشنا می‌شوید. ایده‌های عالی برای سالادهای رنگارنگ، صبحانه‌های سالم، شام‌های سریع و خوشمزه همه در دسترس‌تان هستند.


تری برایانت، نویسنده: به عنوان یک مادر پر مشغله از داشتن کتاب بشقاب های انرژی بسیار هیجان‌زده هستم. غذاهای گیاهی کتاب، بسیار ساده و سریع آماده می‌شوند و منبعی از ایده‌های مختلف برای استفاده مجدد از مواد غذایی است که در خانه دارید.


هفته نامه ناشرین آمریکایی: نویسنده در کتاب بشقاب های انرژی، دستورهای گیاهی اشتها آوری را با شما به اشتراک می‌گذارد. رسپی‌هایی مثل موسلی زنجبیل-سیب، سالاد نودل با برنج ویتنامی و توفو سرخ شده، استیک گل کلم با عدس همه و همه نمونه‌‌ای از دستورالعمل‌های متعادل و ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی هستند. سالادهایی که به عنوان یک وعده غذایی کامل قابل مصرف در تمام طول هفته هستند به همراه مشاوره تغذیه‌ای و برنامه‌های غذایی پیشنهادی از جمله بخش‌های هیجان انگیز کتابند که به آشپزی سالم بر پایه گیاهان سبک و ماهیتی خاص بخشیده است. 

کتاب بشقاب های انرژی را از کجا می‌توان تهیه کرد؟


در یک کلام کتاب ویژه افرادی است که بدنبال غذای سالم هستند و در این میان افراد پیرو سبک تغذیه‌ای گیاهخواری را می‌توان مشتری خاص آن دانست. پس اگر…


-گیاهخوار نیستید و فقط به دنبال استفاده بیشتر از مواد غذایی گیاهی در سبک تغذیه‌ای روتین خود هستید؛
-گیاهخوار هستید و به دنبال دستور العمل‌های سریع، متعادل و البته خوشمزه می‌گردید؛
-می‌خواهید سلامتی و دنیای خوشمزه‌ای از دستورالعمل‌های مختلف غذایی گیاهی را به کسی هدیه دهید؛
-و مهم‌تر از آن اگر طرفدار خوردن غذاهای خوشمزه و البته سالم هستید؛


حتما به دنبال تهیه کتاب بشقاب های انرژی باشید؛ اما متاسفانه این کتاب در حال حاضر در ایران تنها از طریق وب سایت آمازون قابل تهیه است. شاید بهتر است آن‌را از طریق دوستان و آشنایان خود از خارج کشور تهیه کنید. هر چه هست ارزش سختی‌هایش را دارد! راستی در کنار این کتاب رسپی‌های متنوع فروشگاه آنلاین گیاهخواری کاکوتی را از دست ندهید.

مراجع:

amazon   healthyhappylife،   barnesandnoble bevegantastic

زمان مطالعه: 6 دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید