میوه

حبه‌ های میوه؛ راحت الحلقوم‌ های خوش رنگ و خوشمزه

حبه‌ های میوه، حبه‌ هایی هستند كه به دلیل راحتی مصرف، كوچك بودن و تنوع مزه و طعم طرفداران بسیاری دارند. در بازار میوه خشك كه قدم می‌زنید هر روز محصولات جدیدی را پیدا می‌كنید كه هر كدام برای سلیقه افراد مختلف تولید شده‌اند. در كنار میوه خشك‌های ورقه‌ای كه همه ما آنها را دیده‌ایم، حتما با دانه‌های مكعبی این نوع میوه‌ها هم روبرو شده‌اید. اما شاید بهتر است قبل از هر گونه استفاده از این نوع میوه‌های خشك، كمی اطلاعات بیشتری در مورد آن پیدا كنیم. بالاخره آگاهانه خرید كردن تفاوت اصلی افرادی است كه فروشگاه آنلاین گیاهخواری كاكوتی و وبلاگ آنرا برای خواندن انتخاب می‌كنند.

حبه‌ های میوه خشك؛ كوچولوهای آشنا 


خشك كردن میوه به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. بیشتر آنچه در ذهن ما به عنوان میوه خشك نقش بسته، چیپس‌ها یا ورقه‌های میوه‌ای است؛ اما دنیای صنعت غذا آنقدر بزرگ است كه تغییر در شكل یك محصول نكته عجیبی نیست و روشی برای پیدا كردن مشتریان جدید و البته راضی كردن طرفداران قدیمی میوه‌های خشك است. حبه‌ های میوه هم یكی از انواع این محصولات است كه فرایند خشك شدن به شكل قطعات مكعبی كوچك انجام می‌گیرد.

خوب مسلما مصرف این محصول راحت‌تر است و به نوعی مشتری پسندتر. این حبه‌ های میوه كه در قالب انواع میوه‌های مرسوم مصرفی و یا انواع كمتر در دسترس مثل میوه‌های استوایی تهیه می‌شوند، همان میوه‌های تازه هستند كه با از دست دادن آب، حجمشان كمتر شده و در شكل قالب‌های مكعبی درآمده‌اند. میوه خشك‌های كوچولویی كه همان فواید و خواص میوه‌های تازه را دارند با یك تفاوت بزرگ كه با ماندگاری بالا همیشه در دسترس و آماده بوده و به راحت‌ترین شكل ممكن قابل مصرف هستند. 

حبه‌های میوه

حبه‌های میوه در انواع مختلف در جیب شما!


حبه‌ های میوه خشك از انواع میوه‌های تازه مثل سیب، گلابی، هلو، آلو، طالبی، توت فرنگی و …موجود در بازار قابل تولید هستند. اما نوع جالب توجه آنها حبه میوه‌های استوایی مثل آناناس، نارگیل، پاپایا، انبه و میوه‌هایی كه به صورت تازه در همه فصول كمتر در دسترس هستند می‌باشند. این حبه‌ های استوایی كه به راحتی در جیب شما جای می‌گیرند، به خاطر ویتامین‌های فراوان خودشان برای سلامت و تقویت بدن مفید هستند.

تصور كنید میوه‌هایی كه مثل حبه قند و شكلات همراه شما هستند و می‌توانید به عنوان یك میان وعده سالم  برای رفع گرسنگی هر زمان كه بخواهید آنها را مصرف ‌كنید.

تفاوت‌ها و شباهت‌های حبه میوه با چیپس میوه


خوب همان‌طور كه گفتیم، هر دو حبه میوه و چیپس میوه، در طول فرایند خشك شدن رطوبت میوه تازه كاهش پیدا می‌كند. این كاهش رطوبت باعث می‌شود كه ماندگاری هر دو این محصولات بسیار بالا باشد. ماندگاری كه البته خواص و ویتامین‌های میوه تازه در آن كاملا حفظ می‌شود.


اما تفاوت اصلی در شكل و اندازه این دو نوع میوه خشك است. تولید چیپس میوه به صورت ورقه‌ای است اما تولید حبه میوه به شكل قالب‌های مكعبی می‌باشد. موضوع اصلی دیگر، جابجایی و حمل راحت‌تر حبه های میوه است؛ به نوعی شاید بهتر باشد اسم آنها را میوه‌های جیبی هم بگذاریم. علت این جابجایی راحت‌تر هم، خرد شدن میوه‌های چیپسی در برخی موارد است. در حالی‌كه شما در انواع حبه‌ای این حالت را نمی‌بینید. به همین ترتیب بسته بندی انواع حبه‌ های میوه هم بسیار راحت تر است.

حبه‌های میوه

روش تولید حبه‌ های میوه خشك


هر چند شما به راحتی می‌توانید حبه‌ های میوه را از بازار و فروشگاه‌های معتبر تهیه كنید؛ اما شاید برایتان جالب باشد كه با روش تهیه آنها آشنا شوید. دو روش برای تهیه این میوه‌ها در خانه وجود دارد:

روش اول: انتخاب میوه‌های دلخواه شما بر حسب طعم و مزه به طوری‌كه از كیفیت مناسبی برخوردار باشند. سپس بریدن آنها به شكل قالب‌های مكعبی و در نهایت خشك كردن حبه‌ های تولید شده در فر، زیر آفتاب و یا خشك‌كن‌های خانگی. البته در حین خشك شدن بهتر است تا  برای یكنواخت شدن رنگ، میوه‌ها به صورت متناوب جابجا شوند. در این حالت باید توجه داشته باشید كه زمان خشك كردن حبه‌ ها طولانی‌تر از چیپس‌های ورقه‌ای میوه است. پس در این حالت صبر كافی به خرج دهید.

در روش دوم: میوه‌ها در فر یا دستگاه‌های مخصوص خشك كن با درجه حرارتی كه ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آنها صدمه نبیند، خشك می‌شوند. پس از خشك شدن آنها خرد شده و به صورت پودر در می‌آیند. در نهایت نیز مواد را در قالب‌های مكعبی ریخته و به شكل حبه در می‌آورند. در طول این فرایند  در كارخانه‌ها ممكن است از مواد افزودنی مجاز برای افزایش چسبندگی حبه‌های مكعبی استفاده شود.

حبه‌های میوه

حبه میوه خشك را از كجا باید تهیه كرد؟


انتخاب بهترین‌ها در بازار میوه‌های خشك حق اولیه هر كسی است كه آگاهانه خرید می‌كند. ما در فروشگاه آنلاین گیاهخواری كاكوتی علاوه بر فراهم آوردن نیازهای تغذیه‌ای افراد دارای رژیم گیاهخواری و وگان،  مواد غذایی طبیعی را برای مصرف همه افراد جامعه نیز مهیا كرده‌ایم. سبد تنقلات كاكوتی یكی از این محصولات است كه  انواع آجیل و خشكبار و البته حبه‌های میوه خشك را برای همه علاقمندان به تغذیه سالم فراهم آورده است.

حبه‌ های میوه خشك این سبد شامل میوه‌های استوایی است و به راحتی در تمام فصول قابل تهیه و استفاده می‌باشد. هدیه‌ای از دل طبیعت برای دوستداران طبیعت. پس این راحت‌الحلقوم‌های خوشمزه را از دست ندهید؛ مسلما در كنار انواع محصولات دیگر سبد، دنیایی از طعم و مزه را با ارمغان سلامتی تجربه خواهید كرد.

زمان مطالعه: 5 دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید