کتاب خام خواری

معرفی کتاب خام خواری نوشته آرشاویر درآوانسیان

مرحوم آرشاویر درآوانسیان در ایران به عنوان بنیانگذار خام خواری در ایران شناخته می‌شود. او تجربیات و تحقیقات سی ساله خود در این زمینه را در کتاب خام خواری بیان كرده است؛ تا راهی برای افرادی باشد كه به دنبال تغییر سبك تغذیه‌ای و سالم‌خواری هستند. زندگی او سرشار از نكات مهم و جالب توجهی است كه با پیروی از این سبك تغذیه بدست آورده است. او پیش از شروع کتاب خام خواری، بیماری‌های مختلف بسیاری را تجربه كرده بود و با شروع حركت در این مسیر توانست آن‌ها را بهبود دهد با این شعار كه همه مردم می‌توانند بیماری‌های خود كه در نتیجه مصرف مواد غذایی پخته و داروهای شیمیایی بوجود می‌آیند را با خام‌خواری برطرف كنند.


طرز فكر درآوانسیان مخالفت با پختن و تغییر شكل هر نوع غذایی بود به عقیده وی غذای پخته نوعی غذای مرده به حساب می‌آید و انسان با پختن مواد غذایی باعث ایجاد بیماری‌های مختلف در بدن خود می‌شود. از نظر او طبیعت برای همه موجودات به اندازه كافی مواد غذایی فراهم كرده است و نیازی به پخت آن‌ها نیست. در این مقاله نگاهی خلاصه خواهیم داشت بر کتاب خام خواری نوشته ایشان.

از بهبود بیماری‌ها تا نگارش کتاب خام خواری


در حدود سال 1355 پیش آرشاویر درآوانسیان برای رهایی از بند بیماری‌های مختلفی كه گریبان‌گیرش شده بود، تحقیقات و مطالعات بسیاری را انجام می‌دهد كه در نهایت باعث كشف سبك تغذیه ای جدیدی به نام خام خواری می‌شود. او و همسرش كه دو فرزند كوچك خود را نیز بر اثر بیماری كلیه از دست داده بودند اولین بار شروع به پیاده كردن این سبك تغذیه ای در زندگی روزمره خود می‌كنند.

درآوانسیان به مرور با از بین رفتن بیماری‌های خود به این طریق شروع به آشنا كردن سایر مردم و تبلیغ سبك خام خواری در ایران و همزمان نوشتن كتاب در این زمینه می‌كند. اما به دلیل عدم استقبال از آن در ایران، كتاب‌ را به زبان ارمنی، انگلیسی و آلمانی نوشته و به صورت رایگان در اختیار همه مردم قرار می‌دهد. به تدریج و در زمانی كوتاه این فعالیت باعث شناخته شدن خام خواری به عنوان یك سبك تغذیه ای شده و افراد زیادی به پیروی از از آن می‌پردازند. به طوری كه وزارت بهداری هند در آن زمان دستور انتشار کتاب خام خواری را به زبان هندی می‌دهد.  

کتاب خام خواری

کتاب خام خواری در یك نگاه


كلیات کتاب خام خواری كه در 35 فصل نوشته شده است، به توضیح خام خواری، دلایل بیماری‌ها و درمان آن‌ها از این روش می‌پردازد. كتابی كه پر از تجربیات شخصی نویسنده و افراد خام خوار ایرانی و خارجی در این خصوص است. درآوانسیان در کتاب خام خواری مصرف مواد غذایی پخته را یك عادت مرگ آور و دلیل انواع بیماری‌ها می‌داند و علم پزشكی را بر اساس تجربیات شخصی خود در پیروی از سبك خام خواری را به چالش می‌كشاند.


به عبارتی نویسنده در این كتاب، خام خواری را عامل اصلی تندرستی و تغذیه می‌داند و بیماری‌ها را در نتیجه مصرف غذاهای پخته و داروهایی به حساب می‌آورد كه مردم از روی ناآگاهی از مضرات آن‌ها وارد بدن خود می‌كنند. بررسی فواید خام خواری برای بدن و دلایل شخصی روی آوردن به این سبك تغذیه‌ای از بخش‌های مهم این كتاب است. در قسمتی نیز تجربیات افراد خام خوار در ایران و سایر كشورهای جهان آورده شده است. شاید به جرات می‌توان گفت كه این كتاب توانسته دریچه امید و مرجع درمانی مفید برای بسیاری از بیماران (به خصوص بیماران لاعلاج) باشد.

علاوه بر اینكه در این كتاب شما بجز نكات تغذیه سالم خام خواری، راه‌های صرفه جویی اقتصادی و حل مشكل قحطی از طریق پیروی این سبك را خواهید یافت.

 بخشی از مقدمه کتاب خام خواری


سراسر این كتاب دارای جملاتی است كه برای افراد همه چیزخوار تعجب برانگیز و چالشی است. تنها زمانی شما می‌توانید از خواندن آن لذت ببرید كه عاشق طبیعت و زندگی سالم از این طریق باشید. در بخشی از مقدمه كتاب، جمله جالبی درج شده است:
وقتی كه مهندسی یك كارخانه می‌سازد، برای فعالیت بی نقص این كارخانه با حساب‌های دقیق، مواد خام نیـز تهیـه می‌نماید. بدن انسان عظیم‌ترین و مجهزترین كارخانـه روی زمین است كه مهندسش خود طبیعت است. مـواد خـامی كـه طبیعت برای كارخانه ساخت خود به وجود آورده غذای خـام یعنی غذای زنده گیاهی اسـت. مهم‌ترین راز تندرسـتی در گیاهی و زنده بودن غذا می‌باشد.”


“میل برای غذای مرده، گرسنگی حقیقی نیست بلكه اشتهای كاذب است كه یك معتاد برای مواد سمی احساس می‌كند. با ختم مرده‌خواری یك عصر وحشتناك به پایان می‌رسد و با آغاز زنده‌خواری یك عصر مبارك شروع می‌شود. در عصر مرده خواری هیچ كس به پیری طبیعی نمی‌رسد، همه در نتیجه بیماری‌ها تلف می‌شوند.”
پس اگر كنجكاو خواندن جملاتی از این دست و آشنایی با طرز فكر و اصول عقیدتی خام خواران در پیروی از این سبك هستید، خواندن این كتاب می‌تواند اطلاعات جالب توجهی به شما بدهد.

بخش‌های اصلی کتاب خام خواری


خواندن فهرست کتاب خام خواری، دید كاملی از طرز فكر و دیدگاه‌های نویسنده در اختیار می‌گذارد. تیترهای جالبی كه خود نشان دهنده مطالب كتاب و بعضاً از نقطه نظر پزشكی جنجال برانگیز می‌باشد. نكته جالب توجه این است كه در سال 1354 پزشكان، از مرحوم درآونسیان به جرم مداخله در امور پزشكی و گمراه كردن مردم در دادگاه شكایت می‌كنند كه در نهایت وی تبرئه می‌شود.

1.زنده خواری فلسفه تغذیه و تندرستی

2. مداخله در كار خداوند از بزرگ‌ترین گناهان می‌باشد

3.گوشت خواری یك عمل طبیعی نیست

4.زیست شناسان لابراتوار خود را بالاتر از لابراتوار طبیعت تصور می‌كنند

5.كلیه بیماری‌ها نتیجه وارد كردن غذاهای پخته و مواد مرده و غیر طبیعی و سمی دیگر به بدن می‌باشد

6.اگر مردم «متمدن» غذای طبیعی را به وسیله آتـش جاهلانـه محو و نابود نكنند بـا محصـول موجـود می‌توان پـنج برابـر جمعیت دنیا را تغذیه نمود

7.خوراك مرده یعنی مرض و مرگ- غذای زنده نباتی یعنـی سلامتی كامل و طول عمر بدن اصلی و بدن دروغی

8.بیماری‌ها چطور به وجود می‌آیند و چطور ناپدیـد می‌گردند؟

9.عكس العمل های شفابخش

10.قدغن كردن غذای طبیعـی بـرای مـردم، بزرگ‌ترین جنایت می‌باشد

11.زیست نشناسـان مـرده خـوار سیاه را سفید و سفید را سیاه می‌بینند

12.هرگز زنده‌خواری را با گیاهخواری اشتباه نكنید

13.بدن انسان مواد غیرطبیعی را می‌شناسد و رد می‌كند

14.آیا طبیعت حق دارد یا زیست شناسان؟

15.میانه روی نتیجه مثبت نمی‌دهد

16.از چه چیز باید اجتناب نمود؟

17.بر خلاف تصور بعضی از اشخاص بی تجربه، اجتناب از غـذای مرده كار مشكلی نیست

18.زنده خوران احتیاج به علم پزشكی ندارند

19.علم پزشكی دنیای طبیعی ما را خراب نموده، می‌خواهد یـك دنیای مصنوعی، شیمیایی و سمی بسازد

20.ما باید ایران را برای همه كشورهای جهان تبدیل به كشوری نمونه كنیم

21.در نهضت زنده خواری پزشكان پاك سرشت و روشنفكر ایرانی رل مهمی بازی خواهند كرد

22.فعالیت پزشكان توسط خوراك‌های مرده و مواد شیمیایی به جای نجات بشر از بیماری‌ها خود باعث ایجاد و گسترش بیماری‌ها می‌شود

23.پزشكان ایرانی باید وطن پرستی و انسان دوستی خود را ثابت كنند

24.برای رسیدن به همه نوع اهداف عالی لازم است تا آخرین گِرم بدن‌های كاذب را حل كرده شیطان را از این دنیا بیرون راند

25.مصرف خوراك‌های مرده و مواد شیمیایی انسان را به نابودی می‌كشاند

26.تدابیر جنگ‌های این دنیا در بدن‌های كاذب تهیه می‌شود و توسط شیطان اداره می‌شود

27.برای گرگ خونخوار موعظه فایده ندارد باید خون آن را عوض كرد

28.زنده خواری این دنیا را به یك بهشت واقعی، بدون بیماری، غصه و رنج و گرسنگی تبدیل خواهد كرد

29.اولین انعكاس زنده خواری در ایران

30.انعكاس زنده خواری در سایر كشورهای جهان

31.زنده خواری در همه جای جهان معجزه می‌كند

32.عظمت و بزرگی ایران باستان باید درك شود

33.زنده خوارها چه باید بخورند و چطور باید بخورند

34.طرز تهیه چند نوع سالاد

35.یادداشت‌ها

کتاب خام خواری

کتاب خام خواری را از كجا تهیه كنم؟


کتاب خام خواری ویژه كسانی است كه علاقمند به دانستن اطلاعات در زمینه خام خواری و آغاز حركت در این مسیر بر پایه تجربیات افراد مختلف هستند. در حال حاضر نسخه‌های مختلف قدیمی (چاپ سال 1355) از کتاب خام خواری را به صورت قابل دانلود و رایگان در اینترنت می‌توان پیدا كرد. این كتاب در سال 1357 با تغییراتی چاپ شده است و اگر به دنبال نسخه چاپی هستید، نشر ثالث چاپ بیست و سوم آن را منتشر كرده است كه از كتاب فروشی‌ها قابل تهیه می‌باشد. افراد علاقمند به خواندن كتاب‌های الكترونیكی هم می‌توانند آن را از اپلیكیشن طاقچه خریداری و مطالعه كنند.

.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
preloader