افراد معروف گیاه‌خوار و وگن که شاید نمی‌شناختید!

افراد معروف گیاه‌خوار و وگن که شاید نمی‌شناختید!

هر سال افراد بیشتری به رژیم‌های گیاهی و وگن روی می‌آورند. در میان افراد سرشناس هم بسیاری به دلایل مختلف از مصرف گوشت و محصولات حیوانی در رژیم‌شان خودداری می‌كنند. در این مطلب به بعضی از افراد معروف گیاه‌خوار و دلیل‌شان برای گیاه‌خوار شدن پرداخته‌ایم.

افراد معروف گیاه‌خوار: كیت وینسلت

بازیگر سرشناس تایتانیك در دوره‌ی جوانی گیاه‌خوار شد و برای چندین سال است كه یكی از حامیان «بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران» (PETA) است. او حتی راوی یك ویدیو درباره‌ی تحریم رستوران‌هایی است كه جگر چرب اردك یا غاز سرو می‌كنند.

افراد معروف گیاه‌خوار: بندیكت كامبربچ

بندیكت در زمان تبلیغ آخرین فیلم اونجرز، اعلام كرد كه رژیم گیاهی او باعث شده تا بتواند بدن خود را برای فیلم‌های اكشن آماده و روی فرم نگه دارد.

افراد معروف گیاه‌خوار: ناتالی پورتمن

ناتالی اهمیت خاصی به گیاه‌خوار و وگن بودن می‌دهد، تا جایی كه حتی تهیه‌كنندگی و صداپیشگی یك مستند به نام خوردن حیوانات را هم بر عهده گرفته. او درباره‌ی فعالیت‌هایش در این زمینه گفته «واقعا غیرقابل قبول و ناراحت‌كننده است. این مسائل به سلامت و محیط‌زیست ما مربوط می‌شود و باید از ارزش‌هایمان باشد.»

افراد معروف گیاه‌خوار: پیتر دینكلج

بازیگر مطرح سریال بازی تاج و تخت، از سالیان پیش گیاه‌خوار بوده و به تازگی به رژیم وگن روی آورده است. پیتر هنگام فیلم‌برداری سریال و زمانی كه باید جلوی دوربین گوشت می‌خورد، همه‌ی‌ آن‌ها را با توفو جایگزین می‌كرد كه تشخیص آن برای بیننده‌ها تقریباً ممكن نیست.

افراد معروف گیاه‌خوار: ونوس ویلیامز

به گفته‌ی این تنیس‌باز حرفه‌ای «وگن بودن می‌تواند برای مدت‌زمان بسیار طولانی، سبك زندگی مناسبی باشد». با این كه ونوس یك مشكل خودایمنی دارد كه به خاطر آن نمی‌تواند كاملاً وگن باشد، اما رژیمش را طوری تنظیم كرده كه در عین استفاده از محصولات زمینی و گیاهی تا حد ممكن، مشكلی هم برایش ایجاد نشود.

افراد معروف گیاه‌خوار: زك افرون

این بازیگر مطرح آمریكایی، در سال‌های اخیر علاوه بر تغییرات زیادی كه در سبك زندگی خود داده، رژیمش را هم به وگن عوض كرده است. او حتی این رژیم را دلیل فیزیك مناسبش می‌داند. «وگن بودن كاملاً سازوكار بدنم، گوارش غذا، انرژی‌ای كه از غذا به دست می‌آورم و حتی كیفیت خوابم را عوض كرده است. واقعا فوق‌العاده بوده، هم برای ورزش‌هایی كه می‌كنم و هم سبك زندگی معمولم.»

افراد معروف گیاه‌خوار: میشل فایفر

میشل در گفتگویی كه سال پیش داشت اشاره كرد كه رژیم وگن او تأثیر زیادی در شفافی و صافی پوستش گذاشته است. او می‌گوید كه نمی‌توان پشتوانه‌ی علمی رژیم‌های گیاهی و طبیعی را نادیده گرفت و با پیش گرفتن یك تغذیه‌ی گیاهی «می‌توان از ورود سموم و مواد مضر به بدن و پوست جلوگیری كرد».

افراد معروف گیاه‌خوار: اولیویا وایلد

برخلاف بسیاری كه در بزرگسالی به رژیم وگن روی می‌آورند، اولیویا از ۱۲ سالگی وگن بوده است. در مصاحبه‌ای با هافینگتون پست، الیویا این طور توضیح داده:‌ «وگن بودن همیشه راحت و قابل‌دسترس نیست اما این یك سبك زندگی است و باعث می‌شود كه من به عنوان انسان حس خوبی داشته باشم. ضمن این كه در ظاهر هم تأثیر مثبت دارد.» اولیویا همچنین اشاره كرد كه به نظر او وجود یك سیستم حمایتی قوی برای داشتن این سبك زندگی بسیار مهم است.

افراد معروف گیاه‌خوار: واكین فینكس

واكین از ۳ سالگی و تقریباً تمامی عمرش را گیاه‌خوار بوده است. او می‌گوید خاطره‌ی مبهمی از زمانی دارد كه با خانواده‌اش به یك سفر ماهیگیری می‌روند و او از تماشای صحنه‌ی گرفتن و كشتن ماهی‌ها واقعا وحشت‌زده می‌شود. «به مادرم گفتم چرا به من نگفته بودید كه گوشت این شكلی به دست میاد؟ مادرم نمی‌دونست چی باید جواب بده. فكر كنم خاطره‌ای دارم كه داشت گریه می‌كرد».

افراد معروف گیاه‌خوار: درو بریمور

این بازیگر، تهیه‌كننده و نویسنده، مدت زمان زیادی است كه گیاه‌خوار و حامی حقوق حیوانات است. بریمور یك خط محصولات آرایشی و بهداشتی هم دارد كه كاملاً با رعایت حقوق حیوانی تولید می‌شوند. او در زمان فیلم‌برداری سریال جدیدش در نتفیلیكس، كه شخصیت‌ها میل به خوردن گوشت انسان پیدا می‌كنند، اجازه نداده كه از گوشت واقعی در صحنه استفاده شود.

منبع: goodhousekeeping.com

منبع:
good house keeping
زمان مطالعه: 4 دقیقه

1 دیدگاه دربارهٔ «افراد معروف گیاه‌خوار و وگن که شاید نمی‌شناختید!»

  1. الهام فراشاهی یزد

    فوق العاده عالی،کوتاه،مفید،مختصر،بیایید در سال جدید عادتهای خوب را همه گیر کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
preloader