بستنی موزی وگان

توضیحات

بستنی موزی وگان، یک دسر خوشمزه و پرطرفدار که به دلیل استفاده از شیربادام در آن، کاملا مناسب افراد با رژیم گیاهی و کسانی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند می‌باشد.

مشخصات

مصرف کننده

دسته‌بندی غذا

دسرها

نوع طبخ غذا

خام

نوع سرو

سرد

میزان کالری

نامشخص

تعداد نفرات

3

زمان آماده سازی

180 دقیقه

ترکیبات

موز یخ زده: سه عدد
پودر کاکائو: نصف فنجان ( ۵۰ گرم)
شیر بادام: یک فنجان (۲۴۰ میلی لیتر)
چیپس شکلات: نصف فنجان (۹۰ گرم)
پودر شکلات برای روی بستنی (دلخواه): به میزان دلخواه
کره بادام (دلخواه): یک قاشق غذاخوری (۱۵ گرم)

دستور پخت

مرحله اول: موز های یخ زده را پوست بگیرید . سه عدد موز رسیده و یخ زده را پوست بگیرید و برش بزنید . مهم نیست که این برش ها خیلی دقیق و یک اندازه باشند چون این کار را فقط برای راحت تر ترکیب شدن مواد انجام می دهید. حالا باید موز را حداقل یکساعت در فریزر بگذارید. بهترین مدت زمان برای اینکار ۶ ساعت است.
مرحله دوم: موز، شیر بادام و پودر کاکائو را در غذا ساز بریزید. موز، شیر بادام و پودر کاکائو را در یک غذاساز که تیغه فلزی دارد بریزید .می توانید برای این کار از مخلوط کن هم استفاده کنید اما غذاساز مواد را یکنواخت تر و نرم تر می کند. اگر می خواهید بستنی تان شکلاتی تر باشد از شیر بادام شکلاتی استفاده کنید. اگر کلا شیر بادام دوست ندارید می توانید چیزهای دیگری جایگزین کنید . از هر نوع شیر دیگری مثل شیر سویا و یا شیر گاو بدون لاکتوز استفاده کنید. برای اینکه بستنی طعم بهتری بگیرد می توانید یک قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) کره بادام زمینی اضافه کنید.
مرحله سوم: مواد را انقدر با هم مخلوط کنید. حالا مواد را انقدر با هم مخلوط کنید تا کاملا صاف و خامه ای شوند . در حین مخلوط کردن، باید هر چند وقت یکبار درب ظرف را بردارید و با استفاده از یک لیسک مواد را از جداره های غذا ساز جدا کنید و به وسط بیاورید. این کار باعث میشود مخلوط یکدست تر و بهتری داشته باشید.
مرحله چهارم: بعد چیپس های شکلات را اضافه کنید. سعی کنید تا می توانید از چیپس شکلات های گیاهی استفاده کنید اما اگر پیدا نکردید می توانید از شکلات های قنادی هم استفاده کنید. ممکن است کمی تلخ باشند اما هیچ نوع مواد لبنی در خود ندارند.
مرحله پنجم: مخلوط را در ظرف مخصوص فریزر بریزید. می توانید آن را در یک ظرف یخ قدیمی و یا یک ظرف پلاستیکی در دار هم بریزید.
مرحله ششم: اجازه دهید ۱ تا ۲ ساعت ظرف در فریزر بماند. ابن کار باعث می شود بستنی به اندازه کافی سفت شود تا بتوانید آن را براحتی اسکوپ بزنید. اگر بستنی زیاد در فریزر بماند ممکن است اسکوپ زدن آن سخت شود. اگر چنین اتفاقی افتاد اجازه دهید بستنی ۱۰ دقیقه بیرون بماند تا نرم شود و براحتی بتوانید کارتان را انجام دهید.
مرحله هفتم: حالا بستنی را اسکوپ بزنید و سرو کنید. می توانید آن را به همین صورت سرو کنید و یا روی آن دانه های کاکائو، شکلات رشته ای و یا مغزیجات آجیلی خرد شده بریزید. . نوش جان.

پرسش/پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
preloader