yoga before bed

۵ حرکت ساده‌ی یوگا برای انجام قبل از خواب

برخی حرکات یوگا برای انجام قبل از خواب می‌توانند مفید باشند. به خواب رفتن بعد از یك روز شلوغ و پراسترس شاید یكی از سخت‌ترین كارها باشد. اگر بدنتان پر از تنش باشد و ذهن‌تان آٰرام نباشد، یك خواب عمیق و باكیفیت تقریباً می‌تواند غیرممكن به نظر برسد. انجام حركات یوگا، تمرینی كه بیش از ۵۰۰۰ سال قدمت دارد، می‌تواند در این مواقع كمك كند تا ذهن و بدن‌تان را از استرس خالی كنید. حركاتی كه در زیر پیشنهاد می‌كنیم با مشورت با متخصصان و مربی‌های یوگا انتخاب شده‌اند. این حركات ساده‌اند، با این حال اگر نگرانی‌ای درباره‌ی انجام آن‌ها دارید، بهتر است با یك دكتر هم مشورت كنید.

۱‌- مارجاریسانا-بیتالاسانا (حركت گربه و گاو)

حرکت یوگا برای انجام قبل از خواب - مارجاریسانا-بیتالاسانا (حركت گربه و گاو)

این حركت تركیبی، ستون فقرات، لگن‌ها، گردن و شكم را كشش می‌دهد و باعث بهبود درد كمر می‌شود. ریچل اسكات كه یك مربی یوگاست می‌گوید این حركت برای «افزایش تحرك در لگن،‌ ستون فقرات و شانه‌ها در انتهای یك روز خسته‌كننده» عالی است.

۲- بالاسانا (حركت نوزاد)؛ حرکت یوگا برای انجام قبل از خواب

بالاسانا (حركت نوزاد)؛ حرکت یوگا برای انجام قبل از خواب

یکی از بهترین حرکت‌های یوگا برای انجام قبل از خواب، این تمرین است. این حركتِ استراحتی بدون هیچ تحركی، به شما این فرصت را می‌دهد كه كاملاً روی تنفس و دم و بازدمتان تمركز كنید. اشلی زوبری، مربی یوگا می‌گوید: «اگر این تنها زمانی است كه در طول روز می‌توانید در آرامش و سكوت سپری كنید، مطمئن باشید كه از آن بهترین استفاده را می‌كنید. كافی است ۱۰ نفس عمیق در این حالت بكشید تا ذهن‌تان به حالت آرام و خالی از استرسی وارد شود و آماده‌ی یك خواب عمیق شوید».

۳- سوپتا ماتسیندراسانا (چرخش ستون فقرات در حالت خوابیده)

سوپتا ماتسیندراسانا (چرخش ستون فقرات در حالت خوابیده) - حرکت یوگا برای انجام قبل از خواب

به گفته‌ی اریكا رودفر كه معلم و بلاگر یوگاست، این حركت بهترین تمرین برای پیش از خواب است چرا كه انقباض‌های كوچك در ستون فقرات را رفع می‌كند و باعث می‌شود ماهیچه‌های شانه‌ها، قفسه‌ی سینه و كمر رها شوند.»

۴- ویپاریتا كارانی (حركت پا روی دیوار)؛ حرکت یوگا برای انجام قبل از خواب

ویپاریتا كارانی (حركت پا روی دیوار)؛ حرکت یوگا برای انجام قبل از خواب

مری كاترین كه هنرمند و مربی یوگاست، این حركت را برای پیش از خواب پیشنهاد می‌كند چرا كه می‌تواند جریان خون در بدن را بهبود ببخشد و استرس را كاهش دهد. او می‌گوید این حركت «راه خیلی خوبی برای آرام شدن و خالی كردن استرس» است.

۵- ساواسانا (حركت جسد)؛ حرکت یوگا برای انجام قبل از خواب

ساواسانا (حركت جسد)؛ حرکت یوگا برای انجام قبل از خواب

امی دانهیم كه مربی یوگا و بلاگر است، اعتقاد دارد كه دراز كشیدن به پشت در حركت ساواسانا باعث می‌شود بدن در حالت آرام‌بخش و ریلكسی قرار بگیرد كه در نهایت به كم شدن استرس كمك خواهد كرد. به گفته‌ی او «ذهن‌تان این فرصت را پیدا می‌كند كه آرام باشد. همه‌ی اتفاقاتی كه در طول روز برایتان افتاده كنار گذاشته می‌شوند تا بتوانید یك خواب با كیفیت و همراه با ذهنی آرام را تجربه كنید». 

زمان مطالعه: 3 دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید