آیا رژیم گیاه‌خواری فایده‌ی بیشتری از سایر رژیم‌ها دارد؟

آیا رژیم گیاه‌خواری فایده‌ی بیشتری از سایر رژیم‌ها دارد؟

هر فرد با دیگری متفاوت است و نمی‌توان رژیمی واحد را برای همه پیشنهاد كرد. با این حال فواید سلامتی و تغذیه‌ای زیادی در مورد رژیم گیاه‌خواری و وگن دیده شده كه ارزش بررسی كردن دارند. در نهایت این كه آیا رژیم گیاه‌خواری برای شما مناسب است یا نه، كاملاً به خودتان بستگی دارد.

-‌ بیش از ۲۰۰۰۰ داروی مختلف شامل استروید، آنتی‌بوتیك، هورمون‌های رشد و دیگر داروهای مربوط به حیوانات وجود دارد كه به دام‌ها داده می‌شود. با مصرف محصولات این حیوانات، این داروها هم وارد بدن مصرف‌كنندگان آن‌ها می‌شوند و خطرات ناشی از مصرف دست دوم این داروها اثبات‌شده است.

– باكتری‌ها، ویروس‌ها و كرم‌های خطرناكی وجود دارند كه ممكن است وجود آن‌ها در بدن حیوانات طبیعی باشد و خطرناك محسوب نشود. هنگام مصرف گوشت این حیوانات، ارگانیسم‌های داخل آن نیز خورده می‌شوند. این ریزموجودات در غذاهای گیاهی هم وجود دارند اما تعداد و خطر آن‌ها برای سلامت انسان بسیار كمتر است و قابل مقایسه با محصولات حیوانی نیست.

– خوردن گوشت، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد كه در آمریكا اولین دلیل مرگ زنان و مردان است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی كه اكثر زندگی‌شان رژیم گیاه‌خواری داشتند، ۲۴ درصد كمتر و افرادی كه بیشتر زندگی‌شان وگن بوده‌‌اند، ۵۷ درصد كمتر از كسانی كه گوشت مصرف می‌كنند دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند.

photo 1571948252684 41c49aaaed7a copy
غذاهای رژیم گیاه‌خواری با سرعت بیشتری در روده حركت می‌كنند كه زمان كمتری برای فاسد شدن و ایجاد بیماری در بدن به آن‌ها می‌دهد

– رژیم گیاه‌خواری كه مصرف سبزیجات و میوه در‌ آن پررنگ‌تر است می‌تواند در برابر بیماری‌هایی مانند دیابت و ایست قبلی هم مؤثر باشد. افراد غیر گیاه‌خوار نسبت به گیاه‌خواران بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر در خطر حمله‌‌ی قلبی قرار دارند.

– بیشتر گوشت‌های پخته‌شده، تركیبات سرطان‌زا در خودشان به وجود می‌آورند. از تمامی مواد طبیعی كه باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شوند مانند ویتامین C، B-17، بتاكراتن و NDGA هیچ كدام در محصولات حیوانی پیدا نشده‌اند. تحقیقات نشان داده كه رژیم‌های گیاه‌خواری و رژیم‌هایی كه در آن از میوه و سبزی فراوان استفاده می‌شود تا حد زیادی می‌تواند شانس ابتلا به سرطان را كاهش دهد.

– رابطه‌ی مستقیمی میان مصرف گوشت و ابتلا به بیماری‌های تحلیل‌برنده مانند پوكی استخوان، سنگ كلیه، دیابت، سنگ كیسه صفرا، سفت‌شدگی بافت‌ها، آرتروز و ورم لثه وجود دارد.

– احتمال می‌رود كه آكنه و جوش صورت با مصرف گوشت بیشتر شود.

– بر اساس تحقیقات، گیاه‌خواران معمولاً لاغرتر از گوشت‌خواران‌اند.

– حفظ سلامت روده‌ها در سلامت كلی بدن بسیار اهمیت دارد و محصولات حیوانی و گوشت می‌توانند باعث فاسد شدن لایه‌های درونی روده شوند.

– غذاهای گیاهی با سرعت بیشتری در روده حركت می‌كنند كه زمان كمتری برای فاسد شدن و ایجاد بیماری در بدن به آن‌ها می‌دهد.

– فیبر می‌تواند چربی‌های اضافی را جذب و روده‌ها را تمیز كند كه در نهایت به گوارش بهتر و سریع‌تر می‌انجامد. غذاهای گیاهی نسبت به گوشت، مرغ و لبنیات، فیبر بیشتری دارند.

– گوشت شامل بعضی مواد دفعی حیوانات مانند آدرنالین، اسید یوریك و اسید لاكتیك می‌شود. مهم‌ترین دلیل «طعم» همبرگر به غیر از چاشنی‌ها، مزه‌ی خون و ادرار به جامانده از حیوان در گوشت اوست.

منبع:
vegetarian nation
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
preloader