کتاب از بحران تا صلح

کتاب از بحران تا صلح

اولین نسخه کتاب از بحران تا صلح، راه حل، رژیم وگان ارگانیک است”، در سال 2010 میلادی به چاپ رسید. بسیاری از افراد، مقامات دولتی و رهبران مذهبی با الهام از این کتاب و فعالیت‌هایی که نویسنده آن استاد چینگ های انجام داده است، به طرفداری و پیروی از سبک زندگی وگان روی آورده‌اند. اثرگذاری بسیار کتاب و سخنرانی‌هایی که نویسنده مشهور آن در جهت جلوگیری از گرمایش جهانی از طریق رژیم وگان داشته، تاکنون باعث تربیت افراد بسیاری در سراسر جهان در جهت ترویج تفکرات و آموزه‌های گیاهخواری شده است.

این کتاب را می‌توان به عنوان یکی از متمایزترین نوشته‌ها در حوزه ترویج سبک وگان دانست که البته وجهه معنوی و درجات عالی نویسنده آن، در موفقیتش نقش مهمی داشته است.
با هم نگاهی داریم به مهمترین نکات و موضوعات مورد بحث در کتاب.


کتاب از بحران تا صلح و رابطه گرمایش جهانی با گیاهخواری


در کتاب از بحران تا صلح، استاد اعظم چینگ های به بررسی عوامل اصلی مرتبط با گرمایش جهانی و مهم‌تر از آن صنعت دامپروری به عنوان یکی از علل  بسیار تاثیرگذار در این بین می‌پردازد. طبق نظر وی پرورش حیوانات برای غذا نه تنها مقادیر انبوهی از آب، زمین و انرژی گرانبها را هدر می‌دهد، بلکه 51 درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای کره زمین به این موضوع مرتبط است.

دامداری همچنین بزرگترین منبع تولید متان در اتمسفر است، گاز گلخانه‌ای بسیار قوی‌تر از دی اکسید کربن، اما با طول عمر کمتر.بر همین اساس استاد چینگ های بر این اعتقاد است که توقف تولید گوشت و گیاهخوار شدن یا اتخاذ یک رژیم غذایی مبتنی بر مصرف بیشتر سبزیجات و میوه‌جات ارگانیک، می‌تواند در مدت زمانی کوتاه دمای کره زمین را کاهش دهد، بیماری‌های محیطی ناشی از پرورش دام‌ها را التیام بخشد و هزینه‌های کاهش تغییرات آب و هوایی را کمتر کند.

همچنین، بدین شکل با یک تغییر فراگیر و در دسترس می‌توان به نتایج مفیدی بدون هیچ تاثیر منفی بر روی کره زمین و جامعه دست یافت. در این کتاب این موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد که پیروی از سبک زندگی وگان و گیاهخواری ساده‌ترین، سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌حل برای بحران آب‌ وهوایی و تغییرات اقلیمی در سراسر جهان است و همچنین تنها راهی که می‌توان در آن به صلح و آرامش رسید.

آشنایی با نویسنده کتاب از بحران تا صلح

آشنایی با نویسنده کتاب از بحران تا صلح


خانم چینگ های، نویسنده و استاد معنوی مشهور ویتنامی، یکی از طرفداران محیط زیست است که فعالیت‌های بسیاری را در زمینه احیای جنگل‌ها، حفظ تنوع زیستی و ترویج فرهنگ مصرف منابع طبیعی به عنوان سبک اصلی تغذیه‌ای، به خصوص رژیم گیاهخواری و وگان انجام داده است. او فرای از مرزهای ملی و نژادی زمان بسیاری را برای آگاهی دادن به جهانیان در جهت اثرات تغییرات آب و هوایی و نقشی که سبک تغذیه‌ای وگان در این میان دارد، صرف کرد.


نوشتن کتاب، سخنرانی و تولید فیلم و سریال در حوزه گیاهخواری مبنای اصلی فعالیت وی است. وی در بیش از 29 کنفرانس بین المللی به موضوع تغییرات آب و هوایی و نقش تغذیه گوشت‌خواری در نابودی کره زمین شرکت کرده و دانش خود را در این خصوص به اشتراک گذاشته است. شعار اصلی استاد چینگ های “وگان باشید، حامی محیط زیست شوید تا سیاره را نجات دهید” الهام‌بخش بسیاری از افراد بوده است. او این نوع سبک تغذیه‌ای را عاملی برای دستیابی به سطح بالاتری از آرامش، صلح با حیوانات و زندگی بهتر می‌داند.


این استاد معنوی یافتن درمان برای جلوگیری از درد و رنج آدمیان را یکی از اهداف اصلی زندگی خود قرار داده است. وی در این راه پایه‌گذار متد کوان، به عنوان روشی برای روشن ضمیری و یافتن عظمت درون شد و شاگردان بسیاری را بدین منظور تربیت کرد. او در طی ماموریتش امور خیریه و بشردوستانه مختلفی را به انجام رسانده است و با اینکه برای انجام این فعالیت‌ها به دنبال جایزه نبود، با این حال توانسته است به افتخارات قابل توجهی مانند کسب جایزه صلح جهانی، جایزه رهبری معنوی جهان، جایزه صلح گوسی، جایزه خدمات داوطلبانه و شیوه زندگی فعال دست پیدا کند.

آرزوی اصلی استاد چینگ های، صلح و آرامش جهانی، حفظ سیاره زمین و گسترش عشق و محبت است. 

آنچه در کتاب از بحران تا صلح، می خوانید

آنچه در کتاب از بحران تا صلح، می خوانید


این کتاب دارای شش بخش اصلی و ضمایمی مانند فهرست مراجع سخنرانی‌های نویسنده کتاب و معرفی سایر منابع مورد نظر جهت دسترسی و مطالعه بیشتر است. با نگاهی به فهرست آن، می‌توان به دیدگاهی کامل از طرز فکر و خط مشی استاد چینگ های  پی برد.

بخش اول: راه حل وگان برای نجات جهان

1-1- شرایط اضطراری سیاره

1-2- انتخاب‌های غذایی ما، یک موضوع حیاتی هستند

بخش دوم: نشانه های هشدار دهنده برای بیداری بشریت

2-1- این شرایط از بدترین حالت هم بدتر است

2-2- وقت ما رو به اتمام است

2-3- همین حالا به ریشه مشکل رسیدگی کنید

بخش سوم: رژیم وگان ارگانیک، درمان کره زمین است

3-1- کره زمین را خنک کنید و محیط زیست را احیا نمایید

3-2- این، سریعترین و زیست سازگارترین راه حل است

3-3- برای نجات زندگی، زندگی ببخشید

بخش چهارم: قوانین و سیاست های وگان وضع کنید

4-1- رهبران جهان باید الگو باشند

4-2- دولت‌ها باید اقدام ضروری را انجام دهند

4-3- تغییر موفق دامپروران به شغل های جایگزین

4-4- نمونه هایی از دولت های خوب

4-5- رژیم وگان ارگانیک، یک جنبش معنوی است

کتاب از بحران تا صلح و رابطه

بخش پنجم: تغییر فوری جهانیان به رژیم گیاهی

5-1- جهان به خدمات و رهبری شریف رسانه‌ها نیازمند است

5-2- رهبران مذهبی، دیگران را به سوی شیوه درست زندگی هدایت کنند

5-3- سیستم آموزشی شریف، شیوه زندگی سالم و زیست سازگار را آموزش می‌دهد

5-4- گروه‌های مردمی به ترویج جنبش وگان بپردازند

5-5- همان تغییری باشید که میخواهید ببینید

بخش ششم: جهش بشریت به عصر طلایی

6-1- یک نقطه عطف در تکامل بشر

6-2- زمین در حال صعود به تمدن کهکشانی بالاتری است

6-3- درک رویای بهشت

کتاب از بحران تا صلح را از کجا می‌توان تهیه کرد؟


در حال حاضر نسخه فارسی با ترجمه رسمی این کتاب در ایران منتشر نشده است و برای تهیه آن می‌توانید با جستجو در اینترنت نسخه به زبان انگلیسی آن‌را به صورت رایگان تهیه کنید. البته این کتاب در 169 صفحه به قیمت تقریبی 7 دلار از طریق وب‌‌سایت آمازون نیز در دسترس است.


زمان مطالعه: 6 دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
preloader